-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Trening umysłu, gry dla seniorów
- Puzzle dla seniorów
- Kolorowanki dla seniorów
- Pomoce sensoryczne
- Trening motoryki małej
- Aktywizacja ruchowa
- Rehabilitacja
-
Arteterapia - artykuły plastyczne
- Farby plakatowe
- Farby akrylowe
- Farby naturalne
- Farby brokatowe
- Fraby metaliczne Liquid Gold
- Świeciące w ciemności, fluorescencyjne
- Farby satynowe
- Farby kredowe
- Farby tablicowe
- Farby lateksowe
- Farby do różnych powierzchni
- Farby emaliowe
- Farby do malowania palcami
- Farby do szkła
- Farba do ceramiki
- Farby do tkanin
- Farby do przedmiotów skórzanych
-
Gotowe zestawy na zajęcia z seniorami
- Kolorowanki welwetowe
- Kolorowanki po numerach
- Malowanie po numerach
- Zestawy do kolorowania
- Zestawy do rysowania
- Mozaika diamentowa, haft diamentowy
- Malowanie piaskiem, piaskowe obrazki
- Malowanie akwarelami
- Wypukłe malowanki
- Drewniane puzzle 3D
- Zestawy DIY malowanie kropkami
- Zestawy DIY decoupage
- Zestawy DIY mydła
- Zestawy DIY świece
- Zestawy DIY makrama
- Zestawy DIY haftowanie, wyszywanie, szydełkowanie, taknie
- Zestawy DIY szycie
- Zestawy DIY filcowanie
- Zestawy DIY string art
- Zestawy DIY lepienie
- Zestawy DIY dekoracje z krepiny
- Zestawy DIY wydrapywanki
- Zestawy DIY origami
- Zestawy DIY tworzenie kredek
- Zestawy DIY biżuteria, bransoleteki
- Zestawy DIY folia termokurczliwa
- Zestawy DIY odlewy gipsowe
- Zestawy DIY wyklejanie
- Zestawy DIY żywica
- Zestawy DIY glina
- Zestawy DIY dekorowanie tkanin
- Zestawy DIY Boże Narodzenie
- Zestawy DIY Wielkanoc
- Pozostałe zestawy kreatywne
- Scenariusze zajęć z Seniorami, materiały gotowe na zajęcia
- Biblioterapia
- Muzykoterapia
- Aromaterapia
- Ogrodoterapia
- Choreoterapia
-
Pomoce dla osób z demencją
- Pomoce dla osób z zaburzeniami mowy
- Książki dla Terapeuty, Opiekuna
- Książki dla Seniora
- Pomoce codzienne dla Seniora
-
Prezenty dla Seniora
- Promocje
- Kategorie
-
Edukacja osób starszych. Seniorzy w przestrzeni nowych mediów
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu | 1-5 dni roboczych | ||||||||
Koszt wysyłki |
13.99
|
||||||||
Dostępność | Mało 3 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8085-012-5 |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 726 707 807
Zostaw telefon |
- Opis produktu
- Opinie i oceny (0)
Obecne czasy naznaczone dynamicznym rozwojem mediów cyfrowych i najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych stawiają przed osobami starszymi szczególne wyzwania. Liczne trudności - natury społecznej, psychologicznej czy finansowej - stają się przyczyną wykluczenia społecznego, a w szczególności wykluczenia cyfrowego tej grupy.
Autor, który przez wiele lat wspierał swoją wiedzą w zakresie nowych mediów Uniwersytety Trzeciego Wieku w południowej części Polski, analizując miejsce seniorów w przestrzeni nowych mediów opisuje dobre praktyki w wymiarze edukacyjnym z zakresu obsługi urządzeń cyfrowych.
Publikacja adresowana jest do osób zajmujących się organizowaniem działań edukacyjnych w instytucjonalnych formach kształcenia, a więc: UTW, klubach seniora, NGO, a także w ramach działań wolontariackich (np. „Latarnicy Polski Cyfrowej”). Autor dedykuje książkę również studentom kierunków pedagogicznych, gerontologii oświatowej oraz słuchaczom kursów dających podstawy do pracy z osobami w wieku senioralnym.
- Autor: Łukasz Tomczyk
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-012-5
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 260/B5
- Oprawa: miękka
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Osoba starsza w przestrzeni demograficznej, psychologicznej i edukacyjnej
1.1. Przemiany demograficzno-społeczne i ich konsekwencje – od perspektywy globalnej do regionu
1.2. Rozwój i cechy swoiste osób starszych w świetle badań
1.3. Edukacja dorosłych i osób starszych w ujęciu historycznym
1.4. Charakterystyka uniwersytetu trzeciego wieku jako instytucji edukującej seniorów w obszarze nowych mediów
1.4.1. Historia oraz współczesność UTW
1.4.2. Modele funkcjonowania UTW
1.4.3. Cele działalności UTW
1.4.4. Założenia i realizacja zajęć w UTW
1.4.5. Jakość edukacji w UTWRozdział 2. Transformacja życia codziennego osób w wieku senioralnym w kontekście społeczeństwa informacyjnego
2.1. Funkcjonowanie osób w „późnej dorosłości” w społeczeństwie informacyjnym
2.2. Wykluczenie cyfrowe
2.3. Nowe technologie sprzyjające funkcjonowaniu osób starszych w społeczeństwie zinformatyzowanym
2.4. Dobre praktyki edukacji seniorów w obszarze nowych mediów – przykłady rozwiązań regionalnych i zagranicznychRozdział 3. Uczenie się i nauczanie osób starszych w obszarze nowych mediów w świetle podstaw teoretycznych
3.1. Uczenie się i nauczanie osób starszych w świetle założeń andragogiki, gerontologii, geragogiki i psychologii
3.2. Cele kształcenia w społeczeństwie informacyjnym
3.3. Treści kształcenia
3.4. Metody oraz formy kształcenia osób starszych w obszarze nowych mediów
3.5. Zasady kształcenia
3.6. Samokształcenie
3.7. ICT jako środki dydaktyczne
3.8. Planowanie czasu zajęć
3.9. Układ sali
3.10. Dobór grupy
3.11. Stres i motywacja jako wyzwania w edukacji osób starszych w przestrzeni nowych mediów
3.11.1. Stres
3.11.2. Motywacja
3.12. Ocena efektów kształceniaRozdział 4. Edukator osób starszych a prowadzenie działań dydaktycznych w obszarze nowych mediów
4.1. Kompetencje wykładowcy UTW w perspektywie odkrywania cyfrowego świata przez cyfrowych imigrantów
4.2. Zespół czynności zawodowych nauczyciela osób starszych
4.3. Doskonalenie jakości działań dydaktycznychZakończenie i wnioski
Literatura
Spis tabel i rysunków
- Produkty podobne
|
|
|