• Kategorie
  • Studia nad arteterapią w ujęciu aksjologiczno-psychologicznym

46.00
szt.
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13.99
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 13.99
Kurier 15.99
Kurier płatność za pobraniem 24.9
Dostępność Mało
ISBN 978-83-7930-127-0

Zamówienie telefoniczne: 726 707 807

Zostaw telefon

Książka pokazuje arteterapię jako naukę leczenia poprzez sztukę i ukazuje możliwości jej stosowania w pracy z osobami niepełnosprawnymi psychicznie, społecznie i fizycznie. Autor przedstawia wartości terapeutyczne sztuki, polegające na przetwarzaniu reakcji na sztukę w pozytywne przeżycia pacjentów. Prezentowane są trzy modele psychoterapii, będące wynikiem wieloletnich badań Autora.


Spis treści:

CZĘŚĆ I. FILOZOFICZNE PRZEDZAŁOŻENIA EDUKACJI I TERAPII PLASTYCZNEJ TOMASZA RUDOWSKIEGO W ODNIESIENIU DO ETYKI CHRONIENIA MIECZYSŁAWA GOGACZA

Mikołaj Krasnodębski

1. Wprowadzenie
1.1. Zagadnienie percepcji poznawczej i wartości estetycznych
1.2. Zagadnienie odpowiedzialności w sztuce
1.3. Człowiek w obliczu cierpienia i lęku
1.4. Lecznicze zadanie arteterapii
2. Etyka chronienia osób Mieczysława Gogacza
2.1. Co należy chronić
2.2. Normy etyki chronienia osób
2.3. Stosunek etyki chronienia osób do innych odmian współczesnej etyki
3. Próba porównania stanowisk
4. Wnioski i perspektywy badawcze
Bibliografia

CZĘŚĆ II. TEORETYCZNE PODSTAWY ARTETERAPII W AKSJOLOGICZNO-PSYCHOLOGICZNYM KONTEKŚCIE POTRZEB INDYWIDUALNYCH I SPOŁECZNYCH

1. Wprowadzenie
2. Arteterapia w ujęciu aksjologiczno-psychologicznym
2.1. Wstęp
2.2. Arteterapia i jej korelaty aksjologiczno-psychologiczne
3. Afirmacja sensu życia w kontekście współczesnej arteterapii (teoretyczne podstawy leczenia sztuką)
4. Percepcja wartości artystyczno-estetycznych w terapii przez sztuki plastyczne
5. Wybrane teorie uczenia się oraz teoria transakcyjnych doznań dla potrzeb arteterapii
nieprzystosowanych społecznie
6. Próba obiektywizacji pomiaru doznań transakcyjnych podczas percepcji i kreacji dzieł sztuki przez osoby nieprzystosowane społeczni
7. Afirmacje w arteterapii nieprzystosowanych społecznie
Bibliografia

CZĘŚĆ III. AKSJOLOGICZNO-PSYCHOLOGICZNY WYMIAR EDUKACJI I ARTETERAPII Z UDZIAŁEM UTWORÓW I DZIEŁ PLASTYCZNYCH

1. Samoświadomość, ekstrawersja i neurotyzm a percepcja dzieła plastycznego (konkluzje semantyczne dla arteterapii osób świadomych zagrożeń z zewnątrz)
1.1. Percepcja dzieła plastycznego
1.2. Założenia teorii samoświadomości
1.3. Problematyka badawcza
1.4. Predykcje
2. Metoda
2.1. Osoby badane i przebieg badań
2.2. Zastosowane metody
2.3. Wyniki
2.4. Dyskusja
2.5. Konkluzje semantyczne wyników badań dla arteterapii osób świadomych zagrożeń z zewnątrz
3. Cele i zadania Zakładu Arteterapii Instytutu Edukacji Artystycznej Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
4. Kwestionariusz koherencji świadomości, myślenia i duchowości dla arteterapeutów z przygotowaniem psychosocjopedagogicznym
5. Skala treści wewnętrznych i zewnętrznych samoświadomości z 2005 r. według prof. Zbigniewa Zaborowskiego
6. Inwentarz motywów tworzenia (działań artystycznych)
7. Profil stylu rozwiązywania konfliktów wg Thomasa-Kilmana
Bibliografia

TEST DO POMIARU DOZNAŃ TRANSAKCYJNYCH PODCZAS PERCEPCJI DZIEŁ PLASTYCZNYCH

SUPPLEMENT

Bibliography


Autor: Tomasz Rudowski

  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-127-0
  • Data wydania: 2014
  • Liczba stron/format: 181/B5
  • Oprawa: miękka
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.