• Kategorie
  • Akademia Arteterapii. Od praktyków dla praktyków. Podręcznik arteterapii wraz ze scenariuszami zajęć

60.00
szt.
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13.99
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 13.99
Kurier 15.99
Kurier płatność za pobraniem 24.9
Dostępność Mało
ISBN 978-83-8270-089-3

Zamówienie telefoniczne: 726 707 807

Zostaw telefon
  • Autor: Anna Sikorska Katarzyna Góralczyk Monika Ostrowska-Cichy Anna Wangin Dmyterko
  • Wydawca: Difin
  • Data wydania: 2022
  • Liczba stron/format: 236/B5
  • Oprawa: miękka


Książka jest zbiorem doświadczeń arteterapeutów, którzy na co dzień, poprzez działania twórcze, pomagają innym. Będzie ona świetną inspiracją dla studentów różnych kierunków terapeutycznych i humanistycznych oraz specjalistów pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, którzy chcą poszerzyć własną praktykę o wachlarz ćwiczeń arteterapii. Publikacja jest pełna wskazówek od Autorek, które są praktykami w różnych obszarach – pedagogiki, pracy z osobami z niepełnosprawnościami intelektualnymi i zaburzeniami psychicznymi oraz z osobami doświadczającymi kryzysu psychicznego. Podręcznik zawiera nieoczywiste spojrzenie na arteterapię i scenariusze pracy w obszarach nie poruszanych wcześniej szerzej w literaturze, m.in. takich jak:
– arteterapia w ramach TUS osób z autyzmem dziecięcym,
– teatroterapia,
– zaangażowanie rodziców w proces terapeutyczny dzieci,
– korelacja sztuki i muzyki na gruncie pracy z osobami chorującymi psychicznie.

Wszystko to wraz z opisem pracy arteterapeuty „od kuchni” powoduje, że jest to dzieło niezwykle przydatne dla osób wchodzących w zawód arteterapeuty, mających obawy o skuteczność terapii i własne kompetencje, chcących zainspirować się i podeprzeć gotowymi materiałami do pracy z podopiecznymi – zarówno dziećmi, i jak i dorosłymi. Podręcznik ten ma być też realną pomocą dla praktyków – na co zwracać uwagę pracując w zawodzie arteterapeuty, jakie trudności można napotkać i jak można je rozwiązać.

 


SPIS TREŚCI

Wstęp

1. Arteterapia w praktyce

Anna Sikorska   

1.1. Oblicze arteterapii w Polsce XXI wieku
1.2. Czym jest arteterapia i na jakie trudności odpowiada?
1.3. Spojrzenie na zagadnienie arteterapii od strony terapeuty i pacjenta

2. Najczęściej spotykane trudności w obszarze pracy z technikami arteterapii

Anna Sikorska

2.1. Opór w arteterapii – w czym się przejawia i jak można zachęcić podopiecznych do aktywności twórczej?
2.2. Jak odpowiednio dobierać techniki pracy pod problemy naszych podopiecznych?
2.3. Budowa scenariuszy działań arteterapeutycznych

3. Arteterapia w edukacji dzieci i młodzieży
Katarzyna Góralczyk

3.1. (Nie)możliwa arteterapia w szkole
3.2. NieprzetARTE szlaki czyli o potrzebie zmian w edukacji
3.3. Wychowawca czy terapeuta? – moja podróż z Arte w szkole
3.4. 45 minutowy problem – jak zmieścić się z zajęciami Arte między dzwonkami?
3.5. Arteterapia, a szkoły językowe
3.6. Relacje podstawą do zastosowania arteterapii w szkole
3.7. Nieczytelny obraz, czyli mylne oblicze arteterapii w szkołach
3.8. Uczeń w Arte świecie – o zaletach stosowania arteterapii w szkole
3.9. Scenariusze pracy

4. Arteterapia w pracy z dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych

Monika Ostrowska-Cichy

4.1. Dziecko w rodzinie
4.2. Arteterapia i jej możliwości wsparcia dzieci w placówkach wsparcia dziennego
4.3. Osobiste doświadczenia w pracy z dziećmi
4.4. Scenariusze pracy z dziećmi

5. Teatroterapia w edukacji i terapii
Anna Wangin-Dmyterko

5.1. Budowa scenariuszy pracy – Artschoolowi Aktorzy
5.2. Scenariusze pracy – Integracyjny Teatr Tańca AUTentYcZni My

6. Arteterapia z rodzicami dzieci z niepełnosprawnościami

7. Rodzaje arteterapii w działaniach z osobami z niepełnosprawnością – teoria i scenariusze pracy

Anna Wangin-Dmyterko

8. Doświadczenie pracy arteterapeutycznej opartej na muzyce w psychiatrii

Anna Sikorska

8.1. Sztuki wizualne i muzyka jako środek dotarcia do emocji osób dorosłych
8.2. Trochę historii – jak zaczęła się moja przygoda z arteterapią w świecie psychiatrii
8.3. Elementy muzyki metaforą życia – teoria, uzasadnienie, autorski program zajęć
8.3.1. Teoria i założenia programu
8.3.2. Ważne aspekty realizacji programu na oddziale
8.4. Program „Elementy muzyki – Elementy życia”
8.4.1. Melodia
8.4.2. Harmonia
8.4.3. Agogika
8.4.4. Rytm
8.4.5. Dynamika
8.4.6. Artykulacja
8.4.7. Kolorystyka

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.