• Kategorie
  • Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu

80.00
szt.
Wysyłka w ciągu 1-5 dni roboczych
Cena przesyłki 11.99
Kurier (DHL, DPD, InPost) płatność online, wpłata na konto 11.99
Kurier (DHL, DPD, InPost) płatność za pobraniem 17.99
Dostępność Mało
ISBN 978-83-233-4300-4

Zamówienie telefoniczne: 512228505

Zostaw telefon
  • Autor: Sam Goldstein Jack A. Naglieri Sally Ozonoff redakcja naukowa
  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • ISBN: 978-83-233-4300-4
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 464/B5
  • Oprawa: miękka
  • Kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD

    Złożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest diagnostyka zaburzeń ze spektrum autyzmu, po raz pierwszy doczekało się pełnego opisu zawartego w jednej publikacji. Redaktorom udało się zaprosić do współpracy 28 wybitnych specjalistów –  zarówno badaczy i naukowców, jak i doświadczonych klinicystów – dzięki czemu powstała książka, która stanowi pomost między teorią a praktyką kliniczną. Obok opisów trafnych i rzetelnych metod oceny tej złożonej, często trudnej do zrozumienia grupy zaburzeń, autorzy uwzględnili liczne współwystępujące przypadłości oraz problemy, które mają osoby z ASD.
    Twórcy tomu wychodząc od perspektywy historycznej, typologii i skali oceny zaburzeń, omawiają kolejne aspekty ASD: kwestie związane z wiekiem, z zachowaniami społecznymi, komunikacją i językiem, funkcjonowaniem intelektualnym, neuropsychologią oraz współtowarzyszącymi zaburzeniami. Podłoże teoretyczne uzupełniają o model skutecznego wykorzystania danych diagnostycznych do opracowania i wdrożenia terapii oraz przegląd najlepszych praktyk i trudnych przypadków w diagnozie ASD.
    Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzm jest kompleksowym podręcznikiem i doskonałym punktem wyjścia dla studentów kierunków związanych ze zdrowiem i edukacją dzieci. Klinicystom pomoże z kolei uzupełnić, pogłębić i usystematyzować wiedzę z tej dziedziny. Powinni po nią sięgnąć również psycholodzy i pedagodzy szkolni oraz rodzice i opiekunowie dzieci z ASD.

    „Jest tu niemal wszystko, co trzeba wiedzieć na temat diagnozy autyzmu, uporządkowane w jednym obszernym zbiorze. Autyzm jest niezmiernie złożonym zaburzeniem i badacze zmagają się z wieloma problemami dotyczącymi jego kwantyfikacji, klasyfikacji i zrozumienia. Redaktorzy zebrali imponujące grono autorów, którzy opisują, jak przeprowadzić badania diagnostyczne, a także odnoszą się do bieżących problemów i sporów”.
    – Laura Schreibman, PhD, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, San Diego

    „Bogate źródło dla naukowców i klinicystów zajmujących się diagnostyką osób z ASD. Napisana w erudycyjny, ale przystępny sposób, książka ta podkreśla indywidualność i człowieczeństwo dzieci z autyzmem i przedstawia najnowocześniejsze strategie oceny różnych wymiarów ich funkcjonowania. Pozwala lepiej zrozumieć te złożone i intrygujące zaburzenia i byłaby wspaniałym uzupełnieniem kursów poświęconych zaburzeniom rozwojowym”.
    – Alice S. Carter, PhD, Wydział Psychologii, Uniwersytet Massachusetts, Boston

    „To unikatowe źródło zawiera kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD. Listę redaktorów i autorów czyta się jak wykaz wybitnych i wpływowych osób w badaniach nad autyzmem. Książka ta będzie nieocenionym źródłem dla studentów i stażystów w dziedzinie psychologii, psychiatrii, logopedii i pedagogiki. Będzie ona również służyć jako wspaniały informator dla doświadczonych badaczy i praktyków”.
    – Tony Charman, PhD, profesor w dziedzinie zaburzeń neurorozwojowych, Instytut Zdrowia Dziecka przy University College London, Londyn

  • Nota o redaktorach  7
    Autorzy  9
    Przedmowa  11

    Rozdział 1. Perspektywa historyczna i ogólna charakterystyka  18
    Sam Goldstein, Sally Ozonoff

    Rozdział 2. Epidemiologia zaburzeń ze spektrum autyzmu – czy rozpowszechnienie rośnie?  39
    Lorna Wing, David Potter

    Rozdział 3. Aspekty psychometryczne i skale używane w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu  82
    Jack A. Naglieri, Kimberly M. Chambers

    Rozdział 4. Typologia zaburzeń ze spektrum. Aspekty teoretyczne, badawcze i kliniczne  125
    Ami Klin

    Rozdział 5. Kwestie związane z wiekiem w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu  156
    Victoria Shea, Gary B. Mesibov

    Rozdział 6. Diagnoza zachowań społecznych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu  180
    Ifat Gamliel, Nurit Yirmiya

    Rozdział 7. Diagnoza mowy, języka i komunikowania się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu  217
    Rhea Paul, Kaitlyn P. Wilson

    Rozdział 8. Diagnoza funkcjonowania intelektualnego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu  260
    Laura Grofer Klinger, Sarah E. O’Kelley, Joanna L. Mussey

    Rozdział 9. Diagnoza neuropsychologiczna w zaburzeniach ze spektrum autyzmu  312
    Blythe A. Corbett, Vanessa Carmean, Deborah Fein

    Rozdział 10. Diagnoza zaburzeń psychicznych współwystępujących z zaburzeniami ze spektrum autyzmu  354
    Lesley Deprey, Sally Ozonoff

    Rozdział 11. Od diagnozy do interwencji  387
    Kerry Hogan, Lee M. Marcus

    Rozdział 12. Diagnoza uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu  413
    Sandra L. Harris, Carolyn Thorwarth Bruey, Mark J. Palmieri, Jan S. Handleman

    Rozdział 13. Alternatywne metody, trudne kwestie i najlepsze praktyki w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu  434
    Sam Goldstein, Sally Ozonoff, Anne Cook, Elaine Clark

    Indeks  453
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.