• Kategorie
  • Terapia zajęciowa. Praktycy – praktykom

57.00
szt.
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13.99
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 13.99
Kurier 15.99
Kurier płatność za pobraniem 24.9
Dostępność Mało

Zamówienie telefoniczne: 726 707 807

Zostaw telefon

Terapia zajęciowa. Praktycy – praktykom to pierwsza książka opisująca realia pracy terapeutów zajęciowych z tytułem zawodowym, którzy ukończyli kształcenie akademickie.

Zaproszeni autorzy będący równocześnie aktywnymi zawodowo terapeutami zajęciowymi opisują swoją drogę od podjęcia studiów do zaistnienia w tym zawodzie.

Warto podkreślić różnorodność miejsc zatrudnienia tworzących poszczególne rozdziały terapeutów. Szczególny nacisk położony został na charakterystykę wykonywanych przez nich zadań zawodowych, możliwości rozwijania terapii zajęciowej oraz związanych z tym ograniczeń.

Każdy z rozdziałów zawiera rzeczywisty opis przypadku przedstawiony według modelu CPPF (Canadian Practice Process Framework). Ponadto autorzy opisują swoje miejsce w zespołach funkcjonujących w placówkach, w których są zatrudnieni, a także przedstawiają rekomendacje dotyczące możliwości rozwoju zawodu.

Dzięki niniejszej publikacji można zajrzeć ,,za kulisy” i dowiedzieć się jak wygląda praca osób, które posiadają unikatową wiedzę i umiejętności. Można także skorzystać z praktycznego wymiaru publikacji – analizując przedstawione opisy przypadków, uwzględniające wykorzystywane narzędzia, procedury oraz efekty pracy terapeutów.

 


Autor: Edyta Janus redakcja naukowa

Data wydania: 2023

Liczba stron/format: 236/B5

  • Oprawa: miękka

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Terapeuta zajęciowy w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
Martyna Burnat

1.1. Od studenta do praktyka
1.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
1.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
1.4. Opis przypadku
1.5. Perspektywy dla rozwoju terapii zajęciowej

Rozdział 2. Terapia zajęciowa na oddziale rehabilitacji. O zmianach, możliwościach i kompromisach
Anna Kapinus

2.1. Od studenta do praktyka
2.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
2.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
2.4. Opis przypadku
2.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 3. Praca terapeuty zajęciowego z pacjentami po udarze mózgu w ramach oddziału rehabilitacji neurologicznej
Paulina Kasprzyk

3.1. Od studenta do praktyka
3.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
3.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
3.4. Opis przypadku
3.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 4. Perspektywa terapeuty zajęciowego zatrudnionego w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym
Karolina Kowal

4.1. Od studenta do praktyka
4.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
4.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
4.4. Opis przypadku
4.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 5. Trening funkcji poznawczych u osób z różnego typu niepełnosprawnościami
Klaudia Lupa

5.1. Od studenta do praktyka
5.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
5.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
5.4. Opis przypadku
5.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 6. Praca terapeutyczna z osobą z diagnozą schizofrenii, doświadczającą objawów lękowych
Magdalena Malczewska

6.1. Od studenta do praktyka
6.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
6.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
6.4. Opis przypadku
6.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 7. Innowacje i możliwości – praca terapeuty zajęciowego z seniorami w placówce finansowanej z projektu unijnego
Katarzyna Omachel

7.1. Od studenta do praktyka
7.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
7.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
7.4. Opis przypadku
7.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 8. Samodzielność, sprawczość, spełnienie. Dzieci i młodzież z zespołem Downa a rola terapeuty zajęciowego
Miłosława Szotek

8.1. Od studenta do praktyka
8.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
8.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
8.4. Opis przypadku
8.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 9. Terapia zajęciowa jako integralny element procesu terapeutycznego w chorobach rzadkich
Anna Szweda

9.1. Od studenta do praktyka
9.2. Charakterystyka placówki
9.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
9.4. Opis przypadku
9.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 10. Nowe spojrzenie na terapię zajęciową  w Środowiskowym Domu Samopomocy
Marzena Żółty

10.1. Od studenta do praktyka
10.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
10.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
10.4. Opis przypadku
10.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 11. O terapii zajęciowej w psychiatrii
Patrycja Anacka, Edyta Janus

11.1. Terapia zajęciowa w psychiatrii
11.2. Wymagania dotyczące terapeutów zajęciowych
11.3. Warunki zatrudnienia
11.4. Perspektywy dla terapii zajęciowej w psychiatrii

Rozdział 12. Praktykowanie to wyzwanie – wykorzystanie metody Snoezelen w pracy terapeuty zajęciowego
Magdalena Zieleń, Agnieszka Smrokowska-Reichmann

12.1. Od studenta do praktyka
12.2. Praktykowanie to wyzwanie
12.3. Opis przypadku
12.4. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Bibliografia

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.