• Kategorie
  • Rehabilitacja zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną

45.00
szt.
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13.99
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 13.99
Kurier 15.99
Kurier płatność za pobraniem 24.9
Dostępność Mało
ISBN 978-83-66491-28-1

Zamówienie telefoniczne: 726 707 807

Zostaw telefon
  • Autor: Mariola Wolan-Nowakowska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-66491-28-1
  • Data wydania: 2021
  • Liczba stron/format: 164/B5
  • Oprawa: miękka

Monografia dotyczy specjalistycznego wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w uzyskaniu maksymalnego stopnia samodzielności życiowej w odniesieniu do ograniczeń i możliwości tej grupy. W publikacji zaprezentowano praktyczne rozwiązania dotyczące przygotowania młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną do wejścia na rynek pracy, w tym analizie poddano rolę rodziców oraz wskazano działania szkół przysposabiających do pracy, w szczególności model praktyk wspomaganych.

Książka adresowana jest do naukowców, których zainteresowania koncentrują się wokół problematyki aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz praktyków pedagogów specjalnych, nauczycieli, pracowników socjalnych, doradców zawodowych i pośredników pracy, studentów kierunków społecznych oraz osób z niepełnosprawnościami i rodziców.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Założenia rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną

1.1. Koncepcja biopsychospołeczna niepełnosprawności a prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do pracy
1.2. Współczesne rozumienie niepełnosprawności intelektualnej
1.3. Ograniczenia i możliwości zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną
1.4. Założenia rehabilitacji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną
1.5. System rehabilitacji zawodowej w Polsce

Rozdział 2. Tranzycja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z systemu edukacji na rynek pracy

2.1. Znaczenie pracy w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną
2.2. Postawy rodzicielskie a kształtowanie samodzielności życiowej osób z niepełnosprawnością intelektualną
2.3. Przygotowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną do tranzycji z systemu edukacji na rynek pracy
2.4. Kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
2.5. Zastosowanie modelu praktyk wspomaganych w szkołach przysposabiających do pracy szansą na przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy

Rozdział 3. Znaczenie publicznych służb zatrudnienia w aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną

3.1. Dopasowanie stanowiska i miejsca pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną
3.2. Usługi rynku pracy oraz formy wsparcia zatrudnienia osób bezrobotnych i poszukujących pracy
3.3. Założenia modelu naturalnej asystentury w obsłudze klientów z niepełnosprawnością intelektualną w urzędzie pracy

Rozdział 4. Zatrudnienie wspomagane szansą na zwiększenie aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną

4.1. Założenia modelu zatrudnienia wspomaganego
4.2. Etapy zatrudnienia wspomaganego
4.3. Wdrażanie modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce

Rozdział 5. Centrum DZWONI jako przykład modelowej praktyki zatrudnienia wspomaganego osób z niepełnosprawnością intelektualną

5.1. Merytoryczne i organizacyjne założenia działalności Centrum DZWONI
5.2. Proces zatrudnienia wspomaganego w Centrum DZWONI
5.3. Zastosowanie Międzynarodowej Klasyfikacji Niepełnosprawności Funkcjonowania i Zdrowia w procesie zatrudnienia wspomaganego

Rozdział 6. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku prac

6.1. Adaptacja społeczno-zawodowa nowo zatrudnionych pracowników
6.2. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną
6.3. Zarządzanie różnorodnością zespołów pracowniczych

Zakończenie
Bibliografia

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.