• Kategorie
  • Terapia zajęciowa. Praktycy – praktykom

57,00 zł Brutto
szt.
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13,99 zł Brutto
Odbiór osobisty 0,00 zł Brutto
Paczkomaty InPost 13,99 zł Brutto
Kurier 15,99 zł Brutto
Kurier płatność za pobraniem 24,90 zł Brutto
Dostępność Mało

Zamówienie telefoniczne: 726 707 807

Zostaw telefon

Terapia zajęciowa. Praktycy – praktykom to pierwsza książka opisująca realia pracy terapeutów zajęciowych z tytułem zawodowym, którzy ukończyli kształcenie akademickie.

Zaproszeni autorzy będący równocześnie aktywnymi zawodowo terapeutami zajęciowymi opisują swoją drogę od podjęcia studiów do zaistnienia w tym zawodzie.

Warto podkreślić różnorodność miejsc zatrudnienia tworzących poszczególne rozdziały terapeutów. Szczególny nacisk położony został na charakterystykę wykonywanych przez nich zadań zawodowych, możliwości rozwijania terapii zajęciowej oraz związanych z tym ograniczeń.

Każdy z rozdziałów zawiera rzeczywisty opis przypadku przedstawiony według modelu CPPF (Canadian Practice Process Framework). Ponadto autorzy opisują swoje miejsce w zespołach funkcjonujących w placówkach, w których są zatrudnieni, a także przedstawiają rekomendacje dotyczące możliwości rozwoju zawodu.

Dzięki niniejszej publikacji można zajrzeć ,,za kulisy” i dowiedzieć się jak wygląda praca osób, które posiadają unikatową wiedzę i umiejętności. Można także skorzystać z praktycznego wymiaru publikacji – analizując przedstawione opisy przypadków, uwzględniające wykorzystywane narzędzia, procedury oraz efekty pracy terapeutów.

 


Autor: Edyta Janus redakcja naukowa

Data wydania: 2023

Liczba stron/format: 236/B5

  • Oprawa: miękka

Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Terapeuta zajęciowy w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną
Martyna Burnat

1.1. Od studenta do praktyka
1.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
1.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
1.4. Opis przypadku
1.5. Perspektywy dla rozwoju terapii zajęciowej

Rozdział 2. Terapia zajęciowa na oddziale rehabilitacji. O zmianach, możliwościach i kompromisach
Anna Kapinus

2.1. Od studenta do praktyka
2.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
2.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
2.4. Opis przypadku
2.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 3. Praca terapeuty zajęciowego z pacjentami po udarze mózgu w ramach oddziału rehabilitacji neurologicznej
Paulina Kasprzyk

3.1. Od studenta do praktyka
3.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
3.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
3.4. Opis przypadku
3.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 4. Perspektywa terapeuty zajęciowego zatrudnionego w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym
Karolina Kowal

4.1. Od studenta do praktyka
4.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
4.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
4.4. Opis przypadku
4.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 5. Trening funkcji poznawczych u osób z różnego typu niepełnosprawnościami
Klaudia Lupa

5.1. Od studenta do praktyka
5.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
5.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
5.4. Opis przypadku
5.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 6. Praca terapeutyczna z osobą z diagnozą schizofrenii, doświadczającą objawów lękowych
Magdalena Malczewska

6.1. Od studenta do praktyka
6.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
6.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
6.4. Opis przypadku
6.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 7. Innowacje i możliwości – praca terapeuty zajęciowego z seniorami w placówce finansowanej z projektu unijnego
Katarzyna Omachel

7.1. Od studenta do praktyka
7.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
7.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
7.4. Opis przypadku
7.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 8. Samodzielność, sprawczość, spełnienie. Dzieci i młodzież z zespołem Downa a rola terapeuty zajęciowego
Miłosława Szotek

8.1. Od studenta do praktyka
8.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
8.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
8.4. Opis przypadku
8.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 9. Terapia zajęciowa jako integralny element procesu terapeutycznego w chorobach rzadkich
Anna Szweda

9.1. Od studenta do praktyka
9.2. Charakterystyka placówki
9.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
9.4. Opis przypadku
9.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 10. Nowe spojrzenie na terapię zajęciową  w Środowiskowym Domu Samopomocy
Marzena Żółty

10.1. Od studenta do praktyka
10.2. Charakterystyka placówki z uwzględnieniem terapii zajęciowej
10.3. Miejsce i rola terapeuty zajęciowego w zespole
10.4. Opis przypadku
10.5. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Rozdział 11. O terapii zajęciowej w psychiatrii
Patrycja Anacka, Edyta Janus

11.1. Terapia zajęciowa w psychiatrii
11.2. Wymagania dotyczące terapeutów zajęciowych
11.3. Warunki zatrudnienia
11.4. Perspektywy dla terapii zajęciowej w psychiatrii

Rozdział 12. Praktykowanie to wyzwanie – wykorzystanie metody Snoezelen w pracy terapeuty zajęciowego
Magdalena Zieleń, Agnieszka Smrokowska-Reichmann

12.1. Od studenta do praktyka
12.2. Praktykowanie to wyzwanie
12.3. Opis przypadku
12.4. Perspektywy dla terapii zajęciowej

Bibliografia

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
  • Produkty podobne