• Kategorie
  • Zespół Aspergera. Zrozumieć, aby uzdrowić. Wydanie 2

60.00
szt.
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13.99
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 13.99
Kurier 15.99
Kurier płatność za pobraniem 24.9
Dostępność Mało
ISBN 978-83-8085-988-3

Zamówienie telefoniczne: 726 707 807

Zostaw telefon

  • Autor: Agnieszka Kozdroń
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-988-3
  • Data wydania: 2020
  • Liczba stron/format: 318/B5
  • Oprawa: miękka

Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki. Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki. Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.


pis treści:

Wstęp

ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH

1. Determinanty zaburzeń rozwojowych
2. Etiologia zespołu Aspergera
3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera
4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń
5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera
6. Zaburzenia integracji sensorycznej
6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym

ROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW

1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera
2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych
3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera
4. Integracja społeczna – mit czy realność
5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej
5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej
5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej
5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych
5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera
5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka

ROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW


1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym
1.1. Diagnoza
1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności
1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera
2. Terapia dla twojego dziecka
2.1. Organizacja procesu terapeutycznego
2.2. Przemoc w terapii
2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera
2.4. Efekty terapeutyczne
3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym
3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym
3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności
4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matki

Tytułem zakończenia
Zrozumieć i pokonać lęk
Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach
Bibliografia

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.