30.11-1.12.2024 r.
-10% NA KOLOROWANKI WELWETOWE!* SPRAWDŹ!
KOD: BLACK24
*za zakupy za min. 100 zł
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Trening umysłu, gry dla seniorów
- Puzzle dla seniorów
- Kolorowanki dla seniorów
- Pomoce sensoryczne
- Trening motoryki małej
- Aktywizacja ruchowa
- Rehabilitacja
-
Arteterapia - artykuły plastyczne
- Farby plakatowe
- Farby akrylowe
- Farby naturalne
- Farby brokatowe
- Fraby metaliczne Liquid Gold
- Świeciące w ciemności, fluorescencyjne
- Farby satynowe
- Farby kredowe
- Farby tablicowe
- Farby lateksowe
- Farby do różnych powierzchni
- Farby emaliowe
- Farby do malowania palcami
- Farby do szkła
- Farba do ceramiki
- Farby do tkanin
- Farby do przedmiotów skórzanych
-
Gotowe zestawy na zajęcia z seniorami
- Kolorowanki welwetowe
- Kolorowanki po numerach
- Malowanie po numerach
- Zestawy do kolorowania
- Zestawy do rysowania
- Mozaika diamentowa, haft diamentowy
- Malowanie piaskiem, piaskowe obrazki
- Malowanie akwarelami
- Wypukłe malowanki
- Drewniane puzzle 3D
- Zestawy DIY malowanie kropkami
- Zestawy DIY decoupage
- Zestawy DIY mydła
- Zestawy DIY świece
- Zestawy DIY makrama
- Zestawy DIY haftowanie, wyszywanie, szydełkowanie, taknie
- Zestawy DIY szycie
- Zestawy DIY filcowanie
- Zestawy DIY string art
- Zestawy DIY lepienie
- Zestawy DIY dekoracje z krepiny
- Zestawy DIY wydrapywanki
- Zestawy DIY origami
- Zestawy DIY tworzenie kredek
- Zestawy DIY biżuteria, bransoleteki
- Zestawy DIY folia termokurczliwa
- Zestawy DIY odlewy gipsowe
- Zestawy DIY wyklejanie
- Zestawy DIY żywica
- Zestawy DIY glina
- Zestawy DIY dekorowanie tkanin
- Zestawy DIY Boże Narodzenie
- Zestawy DIY Wielkanoc
- Pozostałe zestawy kreatywne
- Scenariusze zajęć z Seniorami, materiały gotowe na zajęcia
- Biblioterapia
- Muzykoterapia
- Aromaterapia
- Ogrodoterapia
- Choreoterapia
-
Pomoce dla osób z demencją
- Pomoce dla osób z zaburzeniami mowy
- Książki dla Terapeuty, Opiekuna
- Książki dla Seniora
- Pomoce codzienne dla Seniora
-
Prezenty dla Seniora
- Promocje
- Kategorie
-
Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu | 1-5 dni roboczych | ||||||||
Koszt wysyłki |
13.99
|
||||||||
Dostępność | Mało 5 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8085-107-8 |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 726 707 807
Zostaw telefon |
- Opis produktu
- Opinie i oceny (0)
- Autor: Sara Knapik-Szweda
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-107-8
- Data wydania: 2020
- Liczba stron/format: 384/B5
- Oprawa: miękka
Monografia dotyczy przede wszystkim dwóch obszarów – osób ze spektrum autyzmu podczas terapii muzycznej oraz muzykoterapii (jej sposobów oddziaływania, form pracy i jej znaczenia w procesie terapeutycznym osób ze spektrum autyzmu). Książka zawiera dość obszerny opis teoretyczny dotyczący autyzmu (przyczyny, teorie etiologiczne, kryteria diagnostyczne i objawy oraz muzykoterapia). Z kolei część badawcza opisuje sylwetkę ośmiorga wspaniałych i wyjątkowych dzieci. Przedstawia ich relację z muzyką i terapeutą. Bycie razem w doświadczeniach muzycznych, wielość wspólnie przeżytych sytuacji sprawiają, że książka przybiera formę wspólnej muzycznej podróży, opartej na budowaniu partnerstwa, komunikacji i rozumienia siebie nawzajem. Książka adresowana jest do badaczy, praktyków – pedagogów, psychologów, terapeutów, zajmujących się osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, muzykoterapeutów, arteterapeutów oraz rodziców czy opiekunów dzieci z autyzmem.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. ISTOTA AUTYZMU
1.1. Pojęcie autyzmu oraz kryteria diagnostyczne
1.2. Przyczyny autyzmu oraz najważniejsze teorie etiologiczne autyzmu
1.2.1. Koncepcje biologiczne
1.2.2. Koncepcje poznawcze
1.2.3. Koncepcje behawioralne
1.2.4. Koncepcje psychoanalityczne oraz etologiczne
1.3. Podstawowe objawy oraz zaburzenia towarzyszące zaburzeniu ze spektrum autyzmu
1.3.1. Funkcjonowanie społeczne
1.3.2. Komunikacja
1.3.3. Działania stereotypowe, ograniczone wzorce zachowania, zaburzenia integracji sensorycznej oraz inne towarzyszące zaburzenia
1.4. Wczesne wykrywanie autyzmu i wczesne wspomaganie rozwoju oraz stosowane terapie
1.4.1. Wczesne wykrywanie i wczesne wspomaganie
1.4.2. Działania terapeutyczne i edukacyjne – prezentacja wybranych terapii stosowanych w autyzmie
Rozdział 2. MUZYKOTERAPIA
2.1. Rozważania terminologiczne oraz cele muzykoterapii
2.2. Założenia teoretyczne muzykoterapii i podejścia terapeutyczne
2.3. Klasyfikacja muzykoterapii – umiejscowienie muzyki w terapii i rola terapeuty
2.4. Modele i doświadczenia muzykoterapeutyczne
2.4.1. Muzykoterapia Nordoff–Robbins
2.4.2. Wizualizacja kierowana z muzyką (Guided Imagery and Music – GIM lub Bonny Method of Guided Imagery and Music – BMGIM)
2.4.3. Muzykoterapia zorientowana analitycznie (Analytical Music Therapy – AMT)
2.4.4. Muzykoterapia neurologiczna (Neurologic Music Therapy – NMT)
2.4.5. Muzykoterapia społecznościowa (Community Music Therapy – CoMT)
2.4.6. Portret Muzyczny (PM)
2.4.7. Mobilna Rekreacja Muzyczna (MRM)
2.4.8. Doświadczenia muzykoterapeutyczne
2.5. Muzykoterapia w autyzmie – praktyka
2.5.1. Muzykoterapia improwizacyjna
2.5.2. Muzykoterapia Kreatywna
2.5.3. Muzykoterapia strukturalna
2.6. Muzykoterapia w autyzmie – badania
Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH
3.1. Muzykoterapia jako pole badań
3.2. Perspektywa badawcza
3.3. Przedmiot badań
3.4. Cele prowadzonych badań
3.5. Problemy badawcze
3.6. Metoda badań
3.7. Organizacja badania – model protokołu badawczego
Rozdział 4. ZNACZENIE TECHNIK MUZYKOTERAPEUTYCZNYCH WE WSPARCIU ROZWOJU DZIECKA Z AUTYZMEM – BADANIA WŁASNE
4.1. Analiza przypadków
4.1.1. Przypadek Piotra
4.1.2. Przypadek Julii
4.1.3. Przypadek Oskara
4.1.4. Przypadek Damiana
4.1.5. Przypadek Macieja
4.1.6. Przypadek Miłosza
4.1.7. Przypadek Natalii
4.1.8. Przypadek Alana
4.2. Podsumowanie
BIBLIOGRAFIA
ANEKSY
Załącznik 1A. Kategoria pożądane muzyczne
Załącznik 1B. Kategoria pożądane relacyjne muzyczne
Załącznik 1C. Kategoria niepożądane muzyczne
Załącznik 1D. Kategoria niepożądane relacyjne muzyczne
Załącznik 2. Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA)
Załącznik 3. Kwestionariusz uzupełniający Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA)
Załącznik 4. Skala obserwacji zachowania dziecka (SOZ-D)
Załącznik 5. Skala I: Relacja dziecko–terapeuta we wspólnym doświadczaniu muzycznym
Załącznik 6. Skala II: Muzyczna komunikatywność
WYKAZ TABEL, RYSUNKÓW, WYKRESÓW
- Produkty podobne
|
|
|