• Kategorie
  • Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów

45.00
szt.
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13.99
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 13.99
Kurier 15.99
Kurier płatność za pobraniem 24.9
Dostępność Mało
ISBN 978-83-8085-906-7

Zamówienie telefoniczne: 726 707 807

Zostaw telefon
  • Autor: Maria Kuleczka-Raszewska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-906-7
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 182/141 x 218 mm
  • Oprawa: miękka

  • Książka jest rodzajem poradnika, który pokazuje, w jaki sposób połączyć cele wynikające z gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej, by w codziennych zajęciach wspierać rozwój psychoruchowy dziecka niepełnosprawnego i sprawnego o zaburzonym rozwoju procesów zmysłowych czy z wadami postawy. Zawarte są w niej zabawy i ćwiczenia urozmaicające codzienne zajęcia ruchowe czy gimnastyki korekcyjnej z wykorzystaniem nietypowych, ale „zwyczajnych-niezwyczajnych” pomocy dydaktycznych. Przy każdym proponowanym ćwiczeniu czy zabawie wskazane są możliwe do osiągnięcia cele z punktu widzenia gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej.

  • Spis treści:

    Wstęp

    Rozdział 1. Zarys historyczny i podstawy teoretyczne gimnastyki korekcyjnej i integracji sensorycznej

    1. Gimnastyka korekcyjna - rys historyczny
    1.2. Uproszczone oględziny ortopedyczne i badanie przykurczów
    2. Krótka charakterystyka wybranych zagadnień z teorii Integracji Sensorycznej
    2.1. Kluczowe systemy zmysłowe i odruchy w teorii Integracji Sensorycznej
    3. Cechy wspólne Gimnastyki Korekcyjnej i Integracji Sensorycznej

    Rozdział 2. Wskazówki do pracy terapeutycznej

    1. Specyfika pracy korekcyjnej z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną
    2. Nietypowy sprzęt i jego najważniejsze kryteria
    3. Propozycje nietypowych pomocy -przykłady i charakterystyka
    4. Najczęstsze błędy w czasie wykonywania zadań
    5. Charakterystyka pozycji wyjściowych  oraz wybrane skróty w opisach zabaw i ćwiczeń
    6. Najczęstsze problemy diagnozowane u dzieci niepełnosprawnych –obserwacje i doświadczenia własne
    7. Zasady terapii - wskazówki do pracy

    Rozdział 3. Propozycje zabaw i ćwiczeń z wybranymi nietypowymi pomocami

    Folia bąbelkowa
    Drewniane kłody
    „Podwójne bijaki” Kniessów
    Szczotki malarskie
    Butelki małe
    Butelki duże
    Piłki plażowe
    Poduszki
    Ściereczki

    Zakończenie
    Literatura
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.