• Kategorie
  • Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego i kształtowaniu gotowości szkolnej dzieci

45.00
szt.
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13.99
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 13.99
Kurier 15.99
Kurier płatność za pobraniem 24.9
Dostępność Mało
ISBN 978-83-8085-944-9

Zamówienie telefoniczne: 726 707 807

Zostaw telefon
  • Autor: Jacek Szmalec
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-944-9
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 246/B5
  • Oprawa: miękka

  • Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania dotyczące efektywności integracji sensorycznej dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Zaprezentowany został w niej podział diagnostyczny oraz terapie dla dzieci z deficytami integracji sensorycznej.

  • Spis treści:

    Wstęp

    Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego

    1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka
    1.2. Rozwój poznawczy
    1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne
    1.4. Rozwój emocjonalny
    1.5. Rozwój społeczny
    1.6. Rozwój moralny
    1.7. Osobowość dziecka
    1.8. Dominujące formy aktywności

    Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej

    2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną
    2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna – rozważania terminologiczne
    2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej
    2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna
    2.3.2. Dojrzałość intelektualna
    2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna
    2.3.4. Dojrzałość społeczna
    2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole
    2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych
    2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych
    2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej
    2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole
    2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną
    2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej
    2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)

    Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury

    3.1. Integracja sensoryczna – wyjaśnienia terminologiczne
    3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej
    3.3. Przetwarzanie sensoryczne
    3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się
    3.5. Terapia integracji sensorycznej
    3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań
    3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej
    3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
    3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów
    3.6.3. Metoda Bobathów
    3.6.4. Masaż Shantali
    3.6.5. Żonglowanie

    Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych

    4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze
    4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze
    4.3. Osoby badane
    4.4. Przebieg badań

    Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej – analiza wyników badań własnych

    5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5–6-letnich
    5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5–6-letnich
    5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5–6-letnich
    5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5–6-letnich
    5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5–6-letnich
    5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej  oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii

    Bibliografia
    Spis rysunków
    Spis tabel
    Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny
    Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznej
    Spis treści:


    Wstęp

    Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego

    1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka
    1.2. Rozwój poznawczy
    1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne
    1.4. Rozwój emocjonalny
    1.5. Rozwój społeczny
    1.6. Rozwój moralny
    1.7. Osobowość dziecka
    1.8. Dominujące formy aktywności

    Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej

    2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną
    2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna – rozważania terminologiczne
    2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej
    2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna
    2.3.2. Dojrzałość intelektualna
    2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna
    2.3.4. Dojrzałość społeczna
    2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole
    2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych
    2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych
    2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej
    2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole
    2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną
    2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej
    2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)

    Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury

    3.1. Integracja sensoryczna – wyjaśnienia terminologiczne
    3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej
    3.3. Przetwarzanie sensoryczne
    3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się
    3.5. Terapia integracji sensorycznej
    3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań
    3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej
    3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
    3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów
    3.6.3. Metoda Bobathów
    3.6.4. Masaż Shantali
    3.6.5. Żonglowanie

    Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych

    4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze
    4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze
    4.3. Osoby badane
    4.4. Przebieg badań

    Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej – analiza wyników badań własnych

    5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5–6-letnich
    5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5–6-letnich
    5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5–6-letnich
    5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5–6-letnich
    5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5–6-letnich
    5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej  oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii

    Bibliografia
    Spis rysunków
    Spis tabel
    Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny
    Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznejSpis treści:

    Wstęp

    Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego

    1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka
    1.2. Rozwój poznawczy
    1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne
    1.4. Rozwój emocjonalny
    1.5. Rozwój społeczny
    1.6. Rozwój moralny
    1.7. Osobowość dziecka
    1.8. Dominujące formy aktywności

    Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej

    2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną
    2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna – rozważania terminologiczne
    2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej
    2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna
    2.3.2. Dojrzałość intelektualna
    2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna
    2.3.4. Dojrzałość społeczna
    2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole
    2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych
    2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych
    2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej
    2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole
    2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną
    2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej
    2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)

    Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury

    3.1. Integracja sensoryczna – wyjaśnienia terminologiczne
    3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej
    3.3. Przetwarzanie sensoryczne
    3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się
    3.5. Terapia integracji sensorycznej
    3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań
    3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej
    3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
    3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów
    3.6.3. Metoda Bobathów
    3.6.4. Masaż Shantali
    3.6.5. Żonglowanie

    Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych

    4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze
    4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze
    4.3. Osoby badane
    4.4. Przebieg badań

    Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej – analiza wyników badań własnych

    5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5–6-letnich
    5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5–6-letnich
    5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5–6-letnich
    5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5–6-letnich
    5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5–6-letnich
    5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej  oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii

    Bibliografia
    Spis rysunków
    Spis tabel
    Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny
    Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznej
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.