• Kategorie
  • Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego i kształtowaniu gotowości szkolnej dzieci

45,00 zł Brutto
szt.
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13,99 zł Brutto
Odbiór osobisty 0,00 zł Brutto
Paczkomaty InPost 13,99 zł Brutto
Kurier 15,99 zł Brutto
Kurier płatność za pobraniem 24,90 zł Brutto
Dostępność Mało
ISBN 978-83-8085-944-9

Zamówienie telefoniczne: 726 707 807

Zostaw telefon
  • Autor: Jacek Szmalec
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-944-9
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 246/B5
  • Oprawa: miękka

  • Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania dotyczące efektywności integracji sensorycznej dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Zaprezentowany został w niej podział diagnostyczny oraz terapie dla dzieci z deficytami integracji sensorycznej.

  • Spis treści:

    Wstęp

    Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego

    1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka
    1.2. Rozwój poznawczy
    1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne
    1.4. Rozwój emocjonalny
    1.5. Rozwój społeczny
    1.6. Rozwój moralny
    1.7. Osobowość dziecka
    1.8. Dominujące formy aktywności

    Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej

    2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną
    2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna – rozważania terminologiczne
    2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej
    2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna
    2.3.2. Dojrzałość intelektualna
    2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna
    2.3.4. Dojrzałość społeczna
    2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole
    2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych
    2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych
    2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej
    2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole
    2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną
    2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej
    2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)

    Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury

    3.1. Integracja sensoryczna – wyjaśnienia terminologiczne
    3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej
    3.3. Przetwarzanie sensoryczne
    3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się
    3.5. Terapia integracji sensorycznej
    3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań
    3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej
    3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
    3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów
    3.6.3. Metoda Bobathów
    3.6.4. Masaż Shantali
    3.6.5. Żonglowanie

    Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych

    4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze
    4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze
    4.3. Osoby badane
    4.4. Przebieg badań

    Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej – analiza wyników badań własnych

    5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5–6-letnich
    5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5–6-letnich
    5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5–6-letnich
    5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5–6-letnich
    5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5–6-letnich
    5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej  oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii

    Bibliografia
    Spis rysunków
    Spis tabel
    Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny
    Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznej
    Spis treści:


    Wstęp

    Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego

    1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka
    1.2. Rozwój poznawczy
    1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne
    1.4. Rozwój emocjonalny
    1.5. Rozwój społeczny
    1.6. Rozwój moralny
    1.7. Osobowość dziecka
    1.8. Dominujące formy aktywności

    Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej

    2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną
    2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna – rozważania terminologiczne
    2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej
    2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna
    2.3.2. Dojrzałość intelektualna
    2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna
    2.3.4. Dojrzałość społeczna
    2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole
    2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych
    2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych
    2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej
    2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole
    2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną
    2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej
    2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)

    Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury

    3.1. Integracja sensoryczna – wyjaśnienia terminologiczne
    3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej
    3.3. Przetwarzanie sensoryczne
    3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się
    3.5. Terapia integracji sensorycznej
    3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań
    3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej
    3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
    3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów
    3.6.3. Metoda Bobathów
    3.6.4. Masaż Shantali
    3.6.5. Żonglowanie

    Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych

    4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze
    4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze
    4.3. Osoby badane
    4.4. Przebieg badań

    Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej – analiza wyników badań własnych

    5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5–6-letnich
    5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5–6-letnich
    5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5–6-letnich
    5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5–6-letnich
    5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5–6-letnich
    5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej  oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii

    Bibliografia
    Spis rysunków
    Spis tabel
    Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny
    Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznejSpis treści:

    Wstęp

    Rozdział I. Specyfika rozwoju dziecka w okresie przejścia od wieku przedszkolnego do wczesnoszkolnego

    1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny dziecka
    1.2. Rozwój poznawczy
    1.3. Sprawności językowe i komunikacyjne
    1.4. Rozwój emocjonalny
    1.5. Rozwój społeczny
    1.6. Rozwój moralny
    1.7. Osobowość dziecka
    1.8. Dominujące formy aktywności

    Rozdział II. Gotowość szkolna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej

    2.1. Obowiązek szkolny podstawą dyskusji nad dojrzałością szkolną
    2.2. Dojrzałość i gotowość szkolna – rozważania terminologiczne
    2.3. Komponenty dojrzałości i gotowości szkolnej
    2.3.1. Dojrzałość fizyczna i motoryczna
    2.3.2. Dojrzałość intelektualna
    2.3.3. Dojrzałość emocjonalno-motywacyjna
    2.3.4. Dojrzałość społeczna
    2.4. Kompetencje dziecka gotowego do podjęcia nauki w szkole
    2.5. Czynniki warunkujące przygotowanie dzieci do podjęcia obowiązków szkolnych
    2.5.1. Rola rodziny w przygotowaniu dziecka do obowiązków szkolnych
    2.5.2. Rola przedszkola w kształtowaniu gotowości szkolnej
    2.6. Trudności dydaktyczne związane z brakiem lub niedostatecznymi kompetencjami pierwszoklasistów do podjęcia systematycznej nauki w szkole
    2.7. Z badań nad dojrzałością i gotowością szkolną
    2.7.1. Narzędzia i obszary badań dojrzałości szkolnej
    2.7.2. Skala Gotowości Szkolnej (SGS)

    Rozdział III. Integracja sensoryczna w świetle literatury

    3.1. Integracja sensoryczna – wyjaśnienia terminologiczne
    3.2. Systemy sensoryczne zaangażowane w proces integracji sensorycznej
    3.3. Przetwarzanie sensoryczne
    3.4. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci z trudnościami w uczeniu się
    3.5. Terapia integracji sensorycznej
    3.5.1. Efektywność terapii integracji sensorycznej w świetle badań
    3.6. Inne metody terapii, stosowane wspomagająco przy terapii integracji sensorycznej
    3.6.1. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
    3.6.2. Metoda Marianny i Christophera Knillów
    3.6.3. Metoda Bobathów
    3.6.4. Masaż Shantali
    3.6.5. Żonglowanie

    Rozdział IV. Metodologiczne podstawy badań własnych

    4.1. Problem, pytania i hipotezy badawcze
    4.2. Metoda badań, techniki i narzędzia badawcze
    4.3. Osoby badane
    4.4. Przebieg badań

    Rozdział V. Efektywność terapii integracji sensorycznej – analiza wyników badań własnych

    5.1. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie napięcia posturalnego u dzieci 5–6-letnich
    5.2. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie równowagi u dzieci 5–6-letnich
    5.3. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie dysocjacji u dzieci 5–6-letnich
    5.4. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie lokalizacji bodźca wzrokowego u dzieci 5–6-letnich
    5.5. Efektywność zajęć prowadzonych zgodnie z modelem terapii integracji sensorycznej w zakresie kształtowania gotowości szkolnej dzieci 5–6-letnich
    5.6. Zależność pomiędzy poziomem rozwoju motorycznego a poziomem gotowości szkolnej u dzieci poddawanych terapii integracji sensorycznej  oraz u dzieci niepoddawanych tej terapii

    Bibliografia
    Spis rysunków
    Spis tabel
    Aneks. Wywiad z rodzicem, kwestionariusz sensoryczny
    Słowniczek pojęć występujących w integracji sensorycznej
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
  • Produkty podobne