• Kategorie
  • Jak rozwijać aktywność twórczą dzieci i młodzieży. Drama w nauczaniu, wychowaniu i biblioterapii

46.00
szt.
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13.99
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 13.99
Kurier 15.99
Kurier płatność za pobraniem 24.9
Dostępność Mało
ISBN 978-83-7930-598-8

Zamówienie telefoniczne: 726 707 807

Zostaw telefon
  • Książka stanowi zbiór scenariuszy do pracy z dziećmi w klasach I-VI szkoły podstawowej. Pokazany w niej sposób dramowej pracy z tekstem literackim został wzbogacony o obszerne uwagi dotyczące ich realizacji i wskazówki wieloletniego praktyka. Szczególną wartością scenariuszy jest perspektywa humanistyczna, oparta na priorytecie rozwijania osobowości jako całości, pracy z emocjami i rozmowie o wartościach.

  • Publikacja może służyć wszystkim nauczycielom przedmiotów humanistycznych – polonistom, historykom, ale także terapeutom, arteterapeutom, bibliotekarzom, katechetom, etykom, pedagogom czy psychologom szkolnym.

  • Autor: Maria Gudro-Homicka
  • Data wydania: 2015
  • Liczba stron/format: 235/B5
  • Oprawa: miękka

  • Spis treści:

    Od autora

    Rozdział 1. Co nauczyciel powinien wiedzieć o dramie

    Rozdział 2. Wpływ dramy na emocjonalny, społeczny i intelektualny rozwój dziecka

    Rozdział 3. Zabawa – drzwi do serca. Przykłady ćwiczeń rozpoczynających zajęcia z dziećmi i młodzieżą

    Rozdział 4. Przykłady scenariuszy dla dzieci z przedszkola oraz klas I-VI  


    1. Przyjaźń to…  
    2. Zranić koleżankę/kolegę to…   
    3. To ty miałeś dotrzymać tajemnicy…  
    4. Najlepsze prezenty to te, które mają specjalne znaczenie i dla tego, kto je daje, i dla tego, kto je dostaje  
    5. Ja plotę, ty pleciesz, on plecie…  
    6. Kocham cię… babciu, dziadku…  
    7. Jak pokonać strach?  
    8. Co jest dla mnie szczęściem?  
    9. Dary karzełków, dla kogo?...   
    10. Dobro i zło w baśni Pani Zamieć   
    11. Być Kopciuszkiem to…  
    12. O marzeniach syreny w baśni Syrena braci Grimm  
    13. O wilku i siedmiu koźlątkach   
    14. Skruszyć lód w sercu to…   
    15. Czerwony Kapturek – bohaterka czy ofiara  
    16. Jak dostrzec piękno w brzydkim kaczątku? Wersja 1  
    17. Jak dostrzec piękno w brzydkim kaczątku? Wersja 2  
    18. Kto to jest Calineczka?  
    19. Mój dom to…  
    20. Śpiewał tak cudnie, że łzy błysnęły w oczach chińskiego cesarza  
    21. O czym marzyła dziewczynka w sylwestrowy wieczór?  
    22. Chrońmy ptaki  
    23. Moja droga prosta czy kręta?  
    24. Po prostu idź tam, dokąd cię prowadzi swoimi pytaniami. I staraj się go uspokoić
    25. Przemiana Małgosi – łatwa czy trudna?  
    26. Idzie wiosna radosna  
    27. W tajemniczym ogrodzie…
    28. Dlaczego Antek opuścił wieś rodzinną?   
    29. Kto nie szanuje przeszłości, ten nie jest godzien przyszłości  
    30. Czy można oswoić samotność?  
    31. Jestem inna – dlaczego?  
    32. Na dworcu w…  
    33. W dniu Święta Mamy  
    34. Szczęście to…  
    35. Pokonać smoka to…   
    36. Co znaczy wędrówka w wierszu Danuty Wawiłow?  
    37. Do czego zmierzasz, człowieku?  
    38. Jeśli mnie oswoisz, będzie cudownie – o odpowiedzialności  
    39. Czy można zaprzyjaźnić się z Anią?  
    40. Nie ma zgody na konfederację… o postawie Tadeusza Rejtana na Sejmie Warszawskim w 1773 r.  

    Rozdział 5. Warsztat nauczyciela – wskazówki metodyczne  
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.