• Kategorie
  • Psychologia dla fizjoterapeutów i masażystów. Wybrane zagadnienia

40.00
szt.
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13.99
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 13.99
Kurier 15.99
Kurier płatność za pobraniem 24.9
Dostępność Mało
ISBN 978-83-7930-965-8

Zamówienie telefoniczne: 726 707 807

Zostaw telefon
  • Autor: Joanna Kliszcz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-965-8
  • Data wydania: 2015
  • Liczba stron/format: 180/B5
  • Oprawa: miękka

Relacja terapeuta-pacjent, w której dochodzi do bliskiego kontaktu emocjonalnego, intelektualnego i fizycznego z osobą chorą, niepełnosprawną, cierpiącą wymaga bardzo dobrze rozwiniętej umiejętności nawiązywania i utrzymywania kontaktu, respektowania podmiotowości drugiego człowieka, rozumienia jego potrzeb i oczekiwań. Jest to relacja szczególna, w której terapeuta musi zmierzyć się z cierpieniem chorego, realistycznie ocenić jego szanse na powrót do zdrowia i sprawności. Jednocześnie utrzymać profesjonalny dystans wobec problemów pacjenta, by chronić własne emocje i zdrowie psychiczne.


Książka w swoim założeniu ma wyeksponować najważniejsze psychologiczne aspekty relacji zawodowej z osobą chorą i niepełnosprawną oraz uświadomić terapeutom realia świata postrzeganego z perspektywy „szpitalnego łóżka”.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Choroba jako sytuacja trudna
    
1.1. Rodzaje sytuacji trudnych
1.2. Choroba jako przyczyna i skutek stresu
1.3. Akceptacja jako czynnik modyfikujący postawę wobec choroby
1.4. Obraz choroby, poczucie kontroli, a proces adaptacji do choroby
1.5. Style radzenia sobie z chorobą
1.6. Mechanizmy obronne osobowości

Rozdział 2. Pacjent jako podmiot w procesie terapii

2.1. Poinformowany pacjent – świadomy pacjent
2.2. (Nie)współpracujący pacjent
2.3. Trudny pacjent, trudny terapeuta, czy trudna sytuacja?
2.4. W co gra ludzki umysł, czyli teoria atrybucji
2.5. Terapeuta – pacjent: relacja dwukierunkowa

Rozdział 3. Niepełnosprawność w aspekcie psychologicznym
    
3.1. Niepełnosprawność – definicja pojęcia i terminów pokrewnych
3.2. Niepełnosprawność i jej indywidualne i społeczne konsekwencje
3.3. Osobowość osoby niepełnosprawnej i chorej przewlekle
3.4. Ból jako czynnik towarzyszący chorobie i niepełnosprawności
3.5. Rola terapeuty w przywracaniu pozytywnej samooceny osób niepełnosprawnych

Rozdział 4. Komunikacja jako proces i sztuka porozumiewania się
    
4.1. Ewolucyjny rozwój umiejętności komunikowania się
4.2. Komunikacja międzyludzka – nieodzowny element życia społecznego
4.2.1. Sztuka mówienia
4.2.2. Sztuka słuchania
4.2.3. „Pseudosłuchanie”
4.3. Komunikacja niewerbalna
4.3.1. Kontakt wzrokowy
4.3.2. Zależności przestrzenne
4.3.3. Dotyk
4.4. „Metabariery” w procesie komunikowania się
4.5. Prawa moje vs prawa twoje, czyli sztuka asertywności zawodowej

Rozdział 5. Empatia i jej wpływ na relację terapeuta – pacjent
    
5.1. Empatia – jak rozumiemy to pojęcie?
5.2. Empatia w świecie medycyny
5.2.1. Empatia studentów kierunków medycznych i pracowników opieki zdrowotnej
5.2.2. Empatia w komunikacji interpersonalnej

Rozdział 6. Wypalenie zawodowe – zagrożenie dla osób zawodowo pomagających
    
6.1. Stres w miejscu pracy
6.2. Wypalenie zawodowe – skutek przeciążenia stresem

Rozdział 7. Temperament, empatia i inteligencja emocjonalna jako potencjał przyszłych fizjoterapeutów i masażystów – badania własne
    
7.1. Cel badań
7.2. Metody badań
7.3. Osoby badane
7.4. Wyniki badań
7.5. Omówienie wyników

Rozdział 8. Etyka w zawodach medycznych
    
8.1. Etyka jako nauka o moralności
8.2. Deontologia zawodu fizjoterapeuty i masażysty
8.3. Postawa etyczna i jej kształtowanie w zawodach medycznych
8.4. Kultura osobista i zawodowa przedstawicieli zawodów medycznych
    
Podsumowanie
    
Bibliografia

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.