• Kategorie
  • Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu

Brak towaru
80,00 zł Brutto
Wpisz swój e-mail
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu 1-5 dni roboczych
Koszt wysyłki 13,99 zł Brutto
Odbiór osobisty 0,00 zł Brutto
Paczkomaty InPost 13,99 zł Brutto
Kurier 15,99 zł Brutto
Kurier płatność za pobraniem 24,90 zł Brutto
Dostępność Brak towaru
ISBN 978-83-233-4300-4
Zostaw telefon
  • Autor: Sam Goldstein Jack A. Naglieri Sally Ozonoff redakcja naukowa
  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • ISBN: 978-83-233-4300-4
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 464/B5
  • Oprawa: miękka
  • Kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD

    Złożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest diagnostyka zaburzeń ze spektrum autyzmu, po raz pierwszy doczekało się pełnego opisu zawartego w jednej publikacji. Redaktorom udało się zaprosić do współpracy 28 wybitnych specjalistów –  zarówno badaczy i naukowców, jak i doświadczonych klinicystów – dzięki czemu powstała książka, która stanowi pomost między teorią a praktyką kliniczną. Obok opisów trafnych i rzetelnych metod oceny tej złożonej, często trudnej do zrozumienia grupy zaburzeń, autorzy uwzględnili liczne współwystępujące przypadłości oraz problemy, które mają osoby z ASD.
    Twórcy tomu wychodząc od perspektywy historycznej, typologii i skali oceny zaburzeń, omawiają kolejne aspekty ASD: kwestie związane z wiekiem, z zachowaniami społecznymi, komunikacją i językiem, funkcjonowaniem intelektualnym, neuropsychologią oraz współtowarzyszącymi zaburzeniami. Podłoże teoretyczne uzupełniają o model skutecznego wykorzystania danych diagnostycznych do opracowania i wdrożenia terapii oraz przegląd najlepszych praktyk i trudnych przypadków w diagnozie ASD.
    Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzm jest kompleksowym podręcznikiem i doskonałym punktem wyjścia dla studentów kierunków związanych ze zdrowiem i edukacją dzieci. Klinicystom pomoże z kolei uzupełnić, pogłębić i usystematyzować wiedzę z tej dziedziny. Powinni po nią sięgnąć również psycholodzy i pedagodzy szkolni oraz rodzice i opiekunowie dzieci z ASD.

    „Jest tu niemal wszystko, co trzeba wiedzieć na temat diagnozy autyzmu, uporządkowane w jednym obszernym zbiorze. Autyzm jest niezmiernie złożonym zaburzeniem i badacze zmagają się z wieloma problemami dotyczącymi jego kwantyfikacji, klasyfikacji i zrozumienia. Redaktorzy zebrali imponujące grono autorów, którzy opisują, jak przeprowadzić badania diagnostyczne, a także odnoszą się do bieżących problemów i sporów”.
    – Laura Schreibman, PhD, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, San Diego

    „Bogate źródło dla naukowców i klinicystów zajmujących się diagnostyką osób z ASD. Napisana w erudycyjny, ale przystępny sposób, książka ta podkreśla indywidualność i człowieczeństwo dzieci z autyzmem i przedstawia najnowocześniejsze strategie oceny różnych wymiarów ich funkcjonowania. Pozwala lepiej zrozumieć te złożone i intrygujące zaburzenia i byłaby wspaniałym uzupełnieniem kursów poświęconych zaburzeniom rozwojowym”.
    – Alice S. Carter, PhD, Wydział Psychologii, Uniwersytet Massachusetts, Boston

    „To unikatowe źródło zawiera kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD. Listę redaktorów i autorów czyta się jak wykaz wybitnych i wpływowych osób w badaniach nad autyzmem. Książka ta będzie nieocenionym źródłem dla studentów i stażystów w dziedzinie psychologii, psychiatrii, logopedii i pedagogiki. Będzie ona również służyć jako wspaniały informator dla doświadczonych badaczy i praktyków”.
    – Tony Charman, PhD, profesor w dziedzinie zaburzeń neurorozwojowych, Instytut Zdrowia Dziecka przy University College London, Londyn

  • Nota o redaktorach  7
    Autorzy  9
    Przedmowa  11

    Rozdział 1. Perspektywa historyczna i ogólna charakterystyka  18
    Sam Goldstein, Sally Ozonoff

    Rozdział 2. Epidemiologia zaburzeń ze spektrum autyzmu – czy rozpowszechnienie rośnie?  39
    Lorna Wing, David Potter

    Rozdział 3. Aspekty psychometryczne i skale używane w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu  82
    Jack A. Naglieri, Kimberly M. Chambers

    Rozdział 4. Typologia zaburzeń ze spektrum. Aspekty teoretyczne, badawcze i kliniczne  125
    Ami Klin

    Rozdział 5. Kwestie związane z wiekiem w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu  156
    Victoria Shea, Gary B. Mesibov

    Rozdział 6. Diagnoza zachowań społecznych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu  180
    Ifat Gamliel, Nurit Yirmiya

    Rozdział 7. Diagnoza mowy, języka i komunikowania się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu  217
    Rhea Paul, Kaitlyn P. Wilson

    Rozdział 8. Diagnoza funkcjonowania intelektualnego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu  260
    Laura Grofer Klinger, Sarah E. O’Kelley, Joanna L. Mussey

    Rozdział 9. Diagnoza neuropsychologiczna w zaburzeniach ze spektrum autyzmu  312
    Blythe A. Corbett, Vanessa Carmean, Deborah Fein

    Rozdział 10. Diagnoza zaburzeń psychicznych współwystępujących z zaburzeniami ze spektrum autyzmu  354
    Lesley Deprey, Sally Ozonoff

    Rozdział 11. Od diagnozy do interwencji  387
    Kerry Hogan, Lee M. Marcus

    Rozdział 12. Diagnoza uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu  413
    Sandra L. Harris, Carolyn Thorwarth Bruey, Mark J. Palmieri, Jan S. Handleman

    Rozdział 13. Alternatywne metody, trudne kwestie i najlepsze praktyki w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu  434
    Sam Goldstein, Sally Ozonoff, Anne Cook, Elaine Clark

    Indeks  453
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
  • Produkty podobne