30.11-1.12.2024 r.
-10% NA KOLOROWANKI WELWETOWE!* SPRAWDŹ!
KOD: BLACK24
*za zakupy za min. 100 zł
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Trening umysłu, gry dla seniorów
- Puzzle dla seniorów
- Kolorowanki dla seniorów
- Pomoce sensoryczne
- Trening motoryki małej
- Aktywizacja ruchowa
- Rehabilitacja
-
Arteterapia - artykuły plastyczne
- Farby plakatowe
- Farby akrylowe
- Farby naturalne
- Farby brokatowe
- Fraby metaliczne Liquid Gold
- Świeciące w ciemności, fluorescencyjne
- Farby satynowe
- Farby kredowe
- Farby tablicowe
- Farby lateksowe
- Farby do różnych powierzchni
- Farby emaliowe
- Farby do malowania palcami
- Farby do szkła
- Farba do ceramiki
- Farby do tkanin
- Farby do przedmiotów skórzanych
-
Gotowe zestawy na zajęcia z seniorami
- Kolorowanki welwetowe
- Kolorowanki po numerach
- Malowanie po numerach
- Zestawy do kolorowania
- Zestawy do rysowania
- Mozaika diamentowa, haft diamentowy
- Malowanie piaskiem, piaskowe obrazki
- Malowanie akwarelami
- Wypukłe malowanki
- Drewniane puzzle 3D
- Zestawy DIY malowanie kropkami
- Zestawy DIY decoupage
- Zestawy DIY mydła
- Zestawy DIY świece
- Zestawy DIY makrama
- Zestawy DIY haftowanie, wyszywanie, szydełkowanie, taknie
- Zestawy DIY szycie
- Zestawy DIY filcowanie
- Zestawy DIY string art
- Zestawy DIY lepienie
- Zestawy DIY dekoracje z krepiny
- Zestawy DIY wydrapywanki
- Zestawy DIY origami
- Zestawy DIY tworzenie kredek
- Zestawy DIY biżuteria, bransoleteki
- Zestawy DIY folia termokurczliwa
- Zestawy DIY odlewy gipsowe
- Zestawy DIY wyklejanie
- Zestawy DIY żywica
- Zestawy DIY glina
- Zestawy DIY dekorowanie tkanin
- Zestawy DIY Boże Narodzenie
- Zestawy DIY Wielkanoc
- Pozostałe zestawy kreatywne
- Scenariusze zajęć z Seniorami, materiały gotowe na zajęcia
- Biblioterapia
- Muzykoterapia
- Aromaterapia
- Ogrodoterapia
- Choreoterapia
-
Pomoce dla osób z demencją
- Pomoce dla osób z zaburzeniami mowy
- Książki dla Terapeuty, Opiekuna
- Książki dla Seniora
- Pomoce codzienne dla Seniora
-
Prezenty dla Seniora
- Promocje
- Kategorie
-
Magiczny świat baśni i bajek. Metafory i symbole w procesie wspomagania dziecka w rozwoju
Produkt będzie gotowy do wysyłki w ciągu | 1-5 dni roboczych | ||||||||
Koszt wysyłki |
13.99
|
||||||||
Dostępność | Mało 4 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-7930-727-2 |
EAN |
Zamówienie telefoniczne: 726 707 807
Zostaw telefon |
- Opis produktu
- Opinie i oceny (0)
- Główną ideą książki jest przybliżenie czytelnikom dwóch światów: dziecięcego i bajkowego. Te dwa światy można i warto łączyć, ponieważ baśniowa symbolika skutecznie przemawia do wyobraźni dziecka i może być najlepszą drogą do porozumienia się z nim oraz wspierania go w trudnościach. Prezentacja osiągnięć rozwoju emocjonalno-społecznego w okresie średniego dzieciństwa, a także zagrożeń i problemów, z którymi zmaga się wiele dzieci na tym etapie rozwojowym ma za zadanie uwrażliwić czytelnika na ważność przeżyć dziecka i na ich właściwą interpretację. Analiza symboli występujących w baśniach folklorystycznych oraz charakterystyka zasad tworzenia bajek terapeutycznych i stosowanych w nich mechanizmów psychologicznych wraz z przykładami autorskich bajek i ich interpretacji psychologicznych ukazuje szerokie możliwości wykorzystania bajki w oddziaływaniach mających na celu wspomaganie dziecka w rozwoju.
Pozycja ma charakter naukowo-praktyczny i jest skierowana zarówno do środowiska akademickiego: psychologów, pedagogów, studentów, jak i do praktyków pracujących z dziećmi. Polecana jest także rodzicom, którzy pragną zrozumieć emocje, zachowania i problemy swoich dzieci oraz wspomóc je w zmaganiu się z trudnościami i z nowymi wyzwaniami rozwojowymi.
Autor: Ewa Zawadzka Anita Rawa-Kochanowska
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 176/B5
- Oprawa: miękka
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Funkcjonowanie emocjonalno-społeczne dziecka w okresie średniego dzieciństwa – prawidłowości i zagrożenia
1.1. Średnie dzieciństwo jako okres kształtowania kompetencji emocjonalno-społecznych
1.2. Czynniki warunkujące rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych dziecka
1.3. Zagrożenia rozwoju emocjonalno-społecznego
1.4. Zachowania problemowe i zaburzenia o charakterze internalizacyjnym
1.5. Zachowania problemowe i zaburzenia o charakterze eksternalizacyjnym
Rozdział 2. Symbolika wybranych baśni folklorystycznych i ich znaczenie dla rozwoju dziecka
2.1. Relacje dziecka z rodzicami: pozycja najmniejszego
2.1.1. Dorośli jako olbrzymy – O dzielnym krawczyku
2.1.2. Mikroskopijnie małe dziecko – Paluszek
2.2. Dziecko w świecie rówieśników i rodzeństwa
2.2.1. Relacje między dziećmi w rodzinie
2.2.2. Wątek dziecka najmłodszego
2.3. Lęki i zadania rozwojowe
2.3.1. Lęki separacyjne: Jaś i Małgosia
2.3.2. Za wcześnie na samodzielność: Czerwony Kapturek
2.3.3. O poczuciu własnej wartości: Kopciuszek
2.4. Test Bajek C. Coulacoglou jako narzędzie diagnozy psychologicznej
Rozdział 3. Bajka terapeutyczna jako forma pomocy psychologicznej
3.1. Bajka terapeutyczna a wybrane koncepcje psychologiczne człowieka
3.2. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania bajki terapeutycznej
3.3. Metafora i jej wykorzystanie w bajkoterapii
3.3.1. Kreowanie metaforycznego charakteru opowiadania
3.3.2. Znaczenie metafory w bajce terapeutycznej
3.3.3. Cele bajek terapeutycznych a rodzaje metafor
3.3.4. Sposoby wykorzystania metafor bajkowych w pracy terapeutycznej z dzieckiem
Rozdział 4. Zastosowanie bajki jako formy wspomagania dziecka w rozwoju społecznym
4.1. Relacje z rówieśnikami
4.1.1. Przyjaźń, dzielenie się, współpraca
4.1.2. Rywalizacja, uleganie wpływom zewnętrznym
4.2. Zasady dobrego wychowania i normy społeczne
4.3. Zasady zdrowego stylu życia
Rozdział 5. Zastosowanie bajki jako formy wspomagania dziecka w radzeniu sobie problemami adaptacyjnymi oraz lękami rozwojowymi
5.1. Adaptacja do zmian życiowych
5.1.1. Adaptacja do zmian w strukturze rodziny
5.1.2. Adaptacja do nowego środowiska wychowawczego
5.2. Lęki rozwojowe
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel, rysunków i ramek
- Produkty podobne
|
|
|